درمان سنگ کلیه بزرگ
نوشته شده توسط : رضا

درمان و برداشتن سنگهای 3-4 سانتی متری با روشهای طب سنتی

 

سنگ های کلیوی  معمولاً اگر کوچک باشد سریعتر پاکسازی می شود ، اما گاهی اوقات حتی سنگهای 3-4 سانتی متری نیز بسته به بیمار و نوع سنگ با داروهای سنتی درمان و برداشته می شوند.

 

شکستن لیزر توصیه نمی شود. لیزر انرژی بسیار سنگینی به بافت وارد می کند که باعث سوختن و آسیب دیدن بافت می شود. اگرچه لیزر روی سنگ تمرکز می کند ، اما این روش باعث خونریزی ، پارگی عروق خونی و آسیب بافتی و گاهی عفونت می شود.

 

به گفته Health Recovery ، افرادی که از سنگ کلیه رنج می برند می توانند این کار را با تسکین موقت به جای مصرف قرص های شیمیایی انجام دهند که عوارض جانبی دیگری ندارند:

 

یک حوله آماده کنید و آن را روی کلیه ها در پشت خود قرار دهید ، سپس یک آهن را گرم کنید و حوله را به آرامی بکشید تا کلیه ها گرم شوند. مطمئن شوید که گرما آنقدر داغ نیست که بسوزد ، این کار را در چند مرحله انجام دهید و خواهید دید که درد کلیه به تدریج فروکش می کند. در گذشته به جای آهن از آجر داغ استفاده می شد.

چگونه می توان دفع سنگ ها را تسریع کرد؟

 

بهترین راه برای تسریع دفع سنگ کلیه از بدن ، نوشیدن مقدار زیادی آب است. مصرف زیاد مایعات باعث افزایش ادرار می شود که به حرکت سنگ ها به سمت خروجی کمک می کند. افراد همچنین می توانند با کاهش مصرف پروتئین ، کلسیم و نمک و افزایش مصرف مرکبات از تشکیل سنگ های جدید و رشد سنگ های موجود جلوگیری کنند.

 

مرکبات به دلیل دارا بودن سیترات می توانند از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کنند. همچنین ، متخصصان تغذیه و پزشکان ممکن است رژیم های خاصی را برای درمان سنگ کلیه توصیه کنند.

مراحل درمان سنگ کلیه

در مراحل اولیه درمان سنگ کلیه ، اگر بیمار مشکوک به سنگ کلیه باشد ، پزشک آزمایش خون و آزمایش ادرار را تجویز می کند.

 

آزمایش خون

آزمایش خون ممکن است مقدار زیادی کلسیم یا اسید اوریک در خون را نشان دهد. نتایج آزمایش خون می تواند به نظارت بر سلامت کلیه ها کمک کند و همچنین پزشک را در جستجوی سایر بیماری ها راهنمایی کند.

 

 تجزیه و تحلیل ادرار

آزمایش جمع آوری ادرار 24 ساعته ممکن است دفع بیش از حد مواد معدنی سنگ ساز یا وجود مواد بسیار کم برای جلوگیری از سنگ ها را نشان دهد. در این آزمایش ، پزشک ممکن است از شما بخواهد که دو نمونه ادرار 24 ساعته را در دو روز متوالی جمع آوری کنید.

چگونه می دانید که سنگ کلیه دفع شده است؟

در بیشتر موارد ، فرد متوجه پرتاب شدن سنگ می شود ، اما این امکان وجود دارد که سنگ را بدون ایجاد علائم در بیمار پرتاب کنید. علائم حذف سنگ شامل کاهش درد و سوزش ، کاهش کراتینین در آزمایش خون و از بین بردن التهاب کلیه (هیدرونفروز) در سونوگرافی است. توجه به این نکته ضروری است که علائم سنگ مانند درد ، تهوع و سوزش هنگام ادرار بیشتر هنگام عبور سنگ از حالب (مجرای بین کلیه و مثانه) رخ می دهد.

 

نمی توان با اطمینان 100٪ گفت که سنگ خارج شده است ، زیرا فرد هیچ گونه علائم جسمی ندارد و درد درمان شده است ، بنابراین بهتر است دفع دقیق و محاسبه نهایی توسط سونوگرافی تأیید شود. در این روش از شما خواسته می شود تا از طریق الک ادرار کنید تا مشخص شود کدام سنگها را پرتاب کرده اید. این فرایند در محیط آزمایشگاهی انجام می شود و با استفاده از اطلاعات بدست آمده ، پزشک علت سنگ کلیه شما را پیدا کرده و اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از تشکیل سنگ انجام می دهد.

درمان سنگ کلیه با آسیاب

در حال حاضر درمان سنگ شکن رایج ترین درمان سنگ کلیه در سراسر جهان است. مراکزی که این دستگاه را بیست سال پیش راه اندازی کردند دارای قدیمی ترین نسل دستگاه هستند. دستگاه های نسل جدید کارآمدتر و کمتر دردناک هستند. مکانیزم عملکرد این دستگاه بر این اساس است که دستگاه با کمک تکنسین حساب ادرار را پیدا کرده و امواج ضربه ای را از خارج بدن به سمت سنگ دندان شلیک می کند و باعث خرد شدن می شود. حساب.

 

امواج ضربه ای که به سنگ منتقل می شوند دارای شدت های متفاوتی هستند که از ولتاژ پایین شروع شده و به تدریج تا زمان خرد شدن سنگ افزایش می یابد. برای خرد کردن سنگ می تواند 3000 تا 2000 ضربه نیاز داشته باشد. اگر سنگ سخت نباشد به راحتی می شکند. اگر سنگ بیش از حد نرم باشد ، به خاک تبدیل می شود. اگر مصالح سنگی سخت باشد ، سنگ نمی شکند.

قی مانده سنگ همه در سیستم کمک می کند.

محصولات لبنی را می توان مصرف کرد اما به صورت تصحیح و از مصرف محصولات لبنی پرچرب پس از دفع سنگ کلیه پرهیز کنید.

یک برنامه رژیم غذایی ثابت بیش از هر چیزی نیاز است. وعده های غذایی در مدت زمان مناسب و نسبت کم به بیمار داده می شود. از خوردن وعده های غذایی سنگین پس از دفع سنگ جدا خودداری کنید.





:: برچسب‌ها: درمان سنگ کلیه بزرگ ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: